دقت کنید اینها بدینمعنا است که اگر عملکرد مشابه نسل قبلی باشد، در مصرف انرژی با ۳۰ درصد کاهش مواجه خواهیم شد؛ اما اگر بنابر بهبود عملکرد باشد، با همان مصرف انرژی نسل قبلی، ۱۵ درصد افزایش قدرت را شاهد خواهیم بود. همچنین، میتوان انتظار بهبود متعادل بین کاهش مصرف انرژی و بهبود عملکرد را با عددی تعدیلشده داشته باشیم. بااینحال، بنابر تجربیات گذشته میتوان حدس زد که شرکت اپل بهبود عملکرد را ترجیح خواهد داد.
شرکت TSMC مژدهی تولید سهنانومتری را برای نیمهی دوم سال ۲۰۲۲ داده است و میتوان گفت آن تراشه نیز بهاحتمال زیاد بازهم نخستینبار در آیفون همان سال دیده خواهد شد. البته هنوز برای صحبت دربارهی سال ۲۰۲۲ زود است و احتمال ضعیف ظاهرشدن N3 بهدلیل کاهش چشمگیر اندازه زیاد است؛ بهویژه آنکه هدف شرکت کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی مصرف انرژی یا بهبود عملکرد ۱۰ تا ۱۵ درصدی درمقایسهبا تراشهی قبلی است.
تمام اعداد نشان داده شده از بهرهوری خالص سختافزار حکایت میکند و اپل ممکن است با کمک نرمافزار عملکرد را بازهم تقویت کند.